2. Yelp

Reviews worden belangrijker en belangrijker. De consument gaat nergens meer heen zonder overtuigd te worden van reviews. Ik heb 20 weken onderzoek gedaan naar de customer journey van het buitenshuis eten. De conclusie hiervan is: reviews reviews en nog een reviews.

Yelp is de perfecte oplossing om je doelgroep te stimuleren tot het plaatsen van een review en deze reviews te beheren. Ben jij eigenaar van een restaurant, of een plek om gezellig wat te drinken en te relaxen. Dan is Yelp de online marketing tool voor jouw organisatie. Daarnaast is Yelp met haar applicatie zeer gebruikvriendelijk en simplistisch.

Een ondernemen krijgt meteen een dubbel gevoel van reviews. Wat nou als ik onverdiend toch slechte reviews krijg? Yelp biedt de mogelijk om foutieve reviews te verwijderen van jouw Yelp kanaal. Je kunt je doelgroep vragen en stimuleren om een review achter te laten, om zo een goede verzameling positieve reviews te verzamelen. Uit deze positieve reviews kunnen quotes geciteerd worden. Deze quotes kun je weer gebruiken voor andere platformen of marketing doeleinde. Ook kun je je waardering laten blijken door op de reviews te reageren, maar aan de andere kant ook om klachten te verhelpen.

Yelp heeft ook een analytics gedeelte. Zo kun de activiteit van jouw Yelp pagina bijhouden (views, actions en clicks). Daarnaast kun je jouw Yelp pagina veranderen tot een geweldige sfeer impressie van jouw organisatie. Zo is Yelp goed voor 60 miljoen geregistreerde bezoekers in 2016.

Niet alleen jouw doelgroep kan lezen wat ze van jouw organisatie vinden, maar jij kan ook bekijken wat jouw doelgroep van je concurrenten vinden. Een gratis onderzoek van je concurrenten door niemand minder dan je eigen doelgroep! Wat wil je nog meer?

Bronnen (APA)

http://www.practicalecommerce.com/articles/114853-how-to-use-yelp-for-local-marketing. (2016). http://www.practicalecommerce.com/articles/114853-how-to-use-yelp-for-local-marketing. Opgeroepen op 2016, van http://www.practicalecommerce.com/articles/114853-how-to-use-yelp-for-local-marketing

http://marketingland.com/5-yelp-facts-business-owners-should-know-163054. (2016). http://marketingland.com/5-yelp-facts-business-owners-should-know-163054. Opgeroepen op 2016, van http://marketingland.com/5-yelp-facts-business-owners-should-know-163054

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s