7. Mobile: “Bellen is bijzaak”

7
Je kunt er niet omheen. Mobiel is upcommings. Waar voorheen een mobiel apparaat nog als 2e scherm gezien werd. Heeft het mobieltje de computer ingehaald. Het mobiele apparaat wordt of is het 1e scherm. Zo wordt er in 2017 verwachts door Google dat 75% van haar zoekresultaten op een mobiel apparaat plaatsvinden.

Allemaal leuk en aardig dat mobielte, maar wat moet ik hier nou mee?
Het is essentieel dat je website “mobile friendly” is. Een mobiel apparaat geeft een website veel andese weer dan een computer dat zou doen. Kijk dus kritisch naar jouw mobiele website en pas deze aan voor een mobiel apparaat. Kom je er zelf niet uit? Vraag dan je doelgroep. Zij bezoeken tenslotte de website.
“Mobile” wordt groter en groter. Haak je nu niet in op de trend, dan loop je dadelijk achter. Men heeft altijd de telefoon bij de hand en kijkt bijvoorbeeld ook steeds vaker haar mail via ene mobiel apparaat. Ook een e-mail wordt anders weergeven op een mobiel apparaat dan op een pc. Kijk hier dus ook kritisch na!
Trends en ontwikkelingen
Mobile is op zichzelf al een gigantische trend, maar binnen het gebruik van een mobiele telefoon zijn er meerdere trends en ontwikkelingen te onderscheiden. Zo bestaan 20% van de mobiele zoekresultaten uit gesproken berichten.
Daarnaast zijn zoekopdrachten via een mobiele telefoon vaak urgent. Uit onderzoek blijkt dat bezoekers via een mobiel apparaat vaker tot aankoop overgaan.
Belang en impact voor de online marketeer
zoek opdrachten kopieren van seo blog.

Mobiel friendly kopieren

 

Bronnen (APA)

mediaweb. (2016). https://mediaweb.nl. Opgeroepen op 2016, van https://mediaweb.nl/blog/mobiele-trends-2017/

frankwatching. (2015). https://www.frankwatching.com. Opgehaald van https://www.frankwatching.com/tag/mobile-marketing/

intemarketing. (2016). http://www.intemarketing.nl. Opgeroepen op 2016, van http://www.intemarketing.nl/marketing/technieken/mobilemarketing

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s