9. Optimaliseer je website in 5 stappen met Eisenberg!

Weet jij of jouw website geoptimaliseerd is? Eisenberg heeft een piramide gemaakt waarin de 6 stappen van optimalisatie weergeven. Benieuwd in welk stap jij momenteel zit? Lees dan verder!

afbeelding-blog-9

We gaan de piramide van stap 1 (onderaan) tot stap 5 (bovenaan) kort behandelen.

Stap 1 functional: Werkt de website?
Stap 2 Accessible: Is de website toegankelijk voor iedereen(mobiel/browsers)
Stap 3 Usable:  Is de website gebruiksvriendelijk?
Stap 4 Intuitive: Is het verkoopproces intuïtief en natuurlijk gericht?
Stap 5 Persuasive: Kan de website de potentiële klant ombuigen tot een klant?

Hopelijk weet je nu in welke stap van optimalisatie je zit en wat je moet doen om hogerop te komen. Het optimaliseren van je website gaat echter beetje voor beetje. Een conversie stijging van 3 naar 3,5% lijkt heel weinig, maar zorgt al voor 10% meer omzet! Alle beetjes helpen!

Het proces van het optimaliseren van je website is een continu veranderd proces. De doelgroep verandert namelijk ook continu. Het zal een proces zijn van analyseren, oplossen, testen, reflecteren en weer analyseren zijn.

Bronnen (APA)

connexi. (2016). http://www.connexi.nl. Opgeroepen op 2016, van http://www.connexi.nl/SEA-Adwords-uitleg-woordenlijst-K.html

edwords. (2016). http://www.edwords.nl. Opgeroepen op 2016, van http://www.edwords.nl/kennisbank/definitie/seo/

frankwatching. (2015). https://www.frankwatching.com. Opgehaald van https://www.frankwatching.com/tag/mobile-marketing/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s