3. SEA: voor luie mensen!

SEA is voor luie mensen! In de vorige blog heb je een beeld gekregen hoeveel tijd er bij SEO komt kijken. Bij SEA is het simpelweg de hoogste bieder op een desbetreffend zoekwoord krijgt de hoogste plek! Toch is dit niet helemaal waar. Google kijkt namelijk ook naar de relevantie van jouw website m.b.t. het woord waar op gezocht wordt. Hier geeft Google een weging aan. Zo kan het maar net zo zijn dat een lager bod toch op de 1e plek in Google komt te staan. Dus ondanks dat je lui bent en SEA wilt hanteren. Zul je toch uit je luie stoel moeten komen en aan je SEO moeten werken. Dus geld maakt wederom niet altijd gelukkig.

Zoals het in mijn vorige blog over de groene resultaten ging. Gaat het natuurlijk nu om de betaalde (rode) resultaten in Google.

afbeelding-blog-2

Maar hoe ziet het kostenplaatje er nu precies uit? Er zijn verschillende bieders die bovenaan willen staan per zoekwoord. Elke bieder geeft zijn maximum prijs aan. Deze prijs wordt aangepast a.d.h.v. jouw relevantie score die Google heeft bepaald. Zo krijgt de hoogste bieder het 1e resultaat. Dit gaat door tot soms wel het 4e resultaat. Uiteindelijk betaal je per bezoeker die google afleverd aan jouw website.

Nogmaals 30 – 40% van de mensen klikt op het 1e resultaat in Google. DUS BIEDEN MAAR!

Bronnen (APA)

edwords. (2016). http://www.edwords.nl. Opgeroepen op 2016, van http://www.edwords.nl/kennisbank/definitie/seo/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s