4. Linkbuilding! The bigger NOT the better

4
In mijn vorige Blog over SEO. Heb ik het al kort gehad over de vele factoren die bijdragen aan SEO. Hiervan is linkbuilding er één van.  Linkbuilding, ofwel backlinks, dragen dus bij aan jouw positie binnen de organische zoekresultaten in Google.
Wat zijn backlinks? Backlinks zijn links op andere websites die verwijzen naar jouw website of delen van jouw website. Nu hoor ik je denken… Zoveel mogelijk backlinks realiseren en dan kom ik wel boven aan te staan. Maar werkt dit ook zo?

 

Er wordt onderscheid gemaakt in 2 soorten van linkbuilding. Er zijn kwalitatieve  en kwantitatieve  links. Dit geeft je hopelijk al een vermoeden.

Bij kwaliatieve links gaat het niet om hoeveel backlinks je bezit, maar om de kwaliteit van deze backlinks. “The bigger NOT the better”. Enkele factoren die meespelen aan  goede links:
-Relevantie, dit gaat vooral over de “anchor tekst”
-Niet alleen verwijzingen naar de homepage
-Varieer je backlinks op meerdere relevante zoekwoorden
-leeftijd van het domein waar de backlink vandaan komt
Bij kwantitatieve linkbuilding probeer je zo veel mogelijk backlinks te genereren. Deze backlinks zijn niet altijd relevant aan je website. Deze irrelevante backlinks wegen veel minder dan een relevante backlink en werken dus niet zo goed mee aan je plek binnen Google. Veel irrelevante backlinks kunnen zelf zorgen voor een LAGER resultaat in google.

Trends en ontwikkelingen
Zoals je gelezen hebt zijn kwalitatieve backlinks belangrijk. Maar hoe creëer je als online marketeer een kwalitatief goede backlink? Het is belangrijk dat deze link veel bezoekers trekt. Enkele trends die de laatste jaren veel bezoekers trekken zijn:
-Lijstjes. Op een of andere reden houdt iedereen van lijstjes. Top 10, 10 tips, 10 stapen, etc.

-Een andere trends is social media. Iedereen heeft tegenwoordig Facebook, instagram, etc. Dit zijn belangrijke backlinks waar veel potentie in zit.

Belang en impact voor de online marketeer
Wil je een goede SEO game? Dan is linkbuilding niet meer weg te denken. Ben jij benieuwd naar de backlinks op jouw website? Doe dan de backlink check!
http://smallseotools.com/backlink-checker/

Valt de test tegen? Probeer dan regelmatig lijstjes op jouw website te zetten. Bestaat je publiek uit sportieve mannen? Maak dan lijstjes van bijvoorbeeld de 10 best betaalde voetbalers, of de 25 mooie formule 1 momenten. Succes gegarandeerd!

Plaats daarnaast ook al je content op Facebook, instagram en andere social media kanalen. Dit kan simpelweg met dezelfde content zijn, als die op je website staat. Social media is een platform met een heel groot bereik!

Gebruikte bronnen (APA)

marketingfacts. (2016). http://www.marketingfacts.nl. Opgeroepen op 2016, van http://www.marketingfacts.nl/berichten/wat-is-de-toekomst-van-linkbuilding

marketingportaal. (2016). https://www.marketingportaal.nl. Opgeroepen op 2016, van https://www.marketingportaal.nl/online-marketing/wat-is-linkbuilding

rankinspector. (2016). http://www.rankinspector.com. Opgeroepen op 2016, van http://www.rankinspector.com/rankinspector-kennisbank/linkbuilding-een-korte-uitleg/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s