5. Je doelgroep verleiden? Cialdinie weet precies hoe!

Wie wil zijn doelgroep nou niet verleiden tot het plaatsen van een reservering of aankoop? Conversie is tenslotte het sleutelwoord. Cialdinie heeft de 6 principes op een rijtje gezet om jouw doelgroep te verleiden.

Ik heb zo kort toegelicht:
-Sociale bewijskracht
We zijn allemaal meelopers. Zo zal de consument eerder een product  kopen als er bijstaat. Al 800 verkocht vandaag!
-Autoriteit
Maak gebruik van een autoritair persoon. Belangrijk is de persoon aansluit op je doelgroep. Gebruik dus geen Herman den Blijker om make-up aan te bieden.
-Schaarste
Wanneer iets op is, wilt iedereen het hebben. Geef jouw doelgroep het idee daar er maar een gelimiteerd aantal producten aanwezig zijn. OP=OP
-Commitment en consitentie
Mensen snakken naar vastheid. Post dus niet je aanbieding elke keer op een andere platform. Maar kies bijvoorbeeld een vaste dag uit. Elke 1e maandag van de maand een actie bijvoorbeeld.
-Sympathie
Mensen doen nou eenmaal eerder zaken met mensen of websites die zij kennen of een positieve ervaring mee hebben.
-Wederkerigheid:
De tijd om je doelgroep te verleiden  met wederkerigheid komt er weer aan. Dit houdt namelijk in het gratis geven producten aan je doelgroep. Zo voelen zij de verplichting iets terug te doen. Of terwijl kerstpakketten!

Niet elke verleidingstechniek werkt op elke doelgroep. Bekijk je doelgroep en ga testen welke techniek(en) het best voor jouw doelgroep werkt!

Bronnen (APA)

marketingfacts. (2015). marketingfacts.nl. Opgeroepen op 2016, van http://www.marketingfacts.nl/topic/de-be%C3%AFnvloedingsprincipes-van-cialdini

marketingportaal. (2016). https://www.marketingportaal.nl. Opgeroepen op 2016, van https://www.marketingportaal.nl/online-marketing/wat-is-linkbuilding

schrijvenvoorinternet. (2016). http://www.schrijvenvoorinternet.nl. Opgeroepen op 2016, van http://www.schrijvenvoorinternet.nl/2009/01/26/de-6-geheimen-van-verleiding/

tribal. (sd). https://www.tribal.nl. Opgehaald van https://www.tribal.nl/blogs/de-6-principes-van-cialdini-om-je-seo-strategie-te-optimaliseren/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s