6. MBTI persoonlijkheidskenmerken

Wie heeft er tegenwoordig nou geen website? Maar past jouw website wel bij jouw doelgroep?

In deze blog deze blog leer ik jullie hoe je je website moet aanpassen aan je doelgroep volgens de MBTI persoonlijkheidskenmerken. Elke persoon heeft zijn of haar eigen kenmerken. De MBTI persoonlijkheids kenmerken onderscheid 16 verschillen persoonlijkheden die weer onder te verdelen zijn in 4 hoofdgroepen. De kenmerken van deze 4 hoofdgroepen heb ik onder elkaar gezet voor je.

Competitieve bezoeker:
-Heeft een goede intuïtie
-Bekijkt de website snel en scannend door
-Legt snel verbanden
-Ziet een groter geheel
-Neemt snel beslissingen
Methodische bezoeker:
-Gaat uit van feiten
-Zoekt langzaam
-Kijkt naar details
-Neemt wel overwogen beslissingen
Spontane bezoeker:
-Oordeelt op emotie
-Vraagt zich af wat de toegevoegde waarde is van het product of dienst
-Gevoelig voor kortingen en cadeaus
-Gevoelig voor trends
Humanistische bezoeker:
-Oordeelt op emotie
– Neemt ruim de tijd
-Vaak te huiverig om op internet aankopen te doen
-Gevoelig voor reviews
-Wilt weten wie er achter de website zit

Op Cialdini van mijn vorige blog er weer bij te pakken. De spontane bezoeker kan bijvoorbeeld verleid worden d.m.v. wederkerigheid! En een Competitieve bezoekers moet je bijvoorbeeld geen lappen tekst voor ogen leggen!

Geen idee waar jouw doelgroep onder valt? Laat ze de test doen:
http://www.loomancoaching.nl/nl/persoonsvoorkeuren-test

Bronnen (APA)

onetomarket. (2016). https://www.onetomarket.nl. Opgeroepen op 2016, van https://www.onetomarket.nl/blog/online-marketing/persona%E2%80%99s-volgens-het-mbti-model/

loomancoaching. (2016). http://www.loomancoaching.nl. Opgeroepen op 2016, van http://www.loomancoaching.nl/nl/persoonsvoorkeuren-test

actonimpact. (2016). http://www.actonimpact.nl. Opgeroepen op 2016, van http://www.actonimpact.nl/html/nl/MBTI_profielen.php

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s