8. Content markting: Relevantie is de KEY!

8
Relevantie en toegevoegde waar is waar de consument naar snakt. De consument is steeds beter geworden in het filteren en zoeken van informatie. Dit in combinatie met een steeds kritischer wordende consument, maakt relevantie onmisbaar!
Zo verliezen drammende verkoopboodschappen terrein voor relevante en inspirerende boodschappen. Of terwijl de uitroeptekens en de consument vol te gooien met GRATIS, AANBIEDINGEN en KORTING beginnen het resultaat te verliezen. Je kunt nog zoveel marketing tools gebruiken, maar wanneer de content irrelevant is zal je boodschap niet aanslaan bij de doelgroep.
Maar hoe doe je dit nu? De eerste stap is duidelijk in kaart brengen van je doelgroep. Wie is nou eigelijk mijn doelgroep? Ook hier komt Cialdini weer om de hoek kijken uit mijn voorgaande blogs. Verdiep je in de interesse, problemen, gewoontes, etc, van je doelgroep. En zij zullen zich gehoord en aangesproken voelen!

Wat zijn nou de voordelen van content marketing? Er zijn zoveel voordelen van content marketing, maar een aantal belangrijke voordelen zijn:
-Je hebt minder waste
-Relevantie biedt hogere Google resultaten
-Speelt direct in op de behoeftes van je doelgroep
-Beter inzicht in je doelgroep
Trends en ontwikkelingen
Content marketing is op zichzelf al een trend, maar ook hier zijn weer trends aan te koppelen. Als het gevolg van mobile first, worden video vaker bekeken. De consument wilt geen lappen tekst meer lezen, maar willen al luisterend informatie opdoen.

Impact en belang voor de online marketeer
Geweldig als je al bezig bent met het schrijven van relevante blog en artikelen, maar dit is in de toekomst niet voldoende. Wil je als online markeet echt profiteren van content marketing, dan moet je beginnen met het maken van video’s. Afgelopen jaar hebben er talloze ontwikkelingen plaatsgevonden. Was je met je bedrijf net actief op Facebook, werd instagram een hit. Zorg er voor als online marketeer voor dat je snel en wendbaar bent, om op de nieuwe trends in te spelen. Want de trends komen en gaan. Lukt dit niet? Ga dan zelf experimenteren met nieuwe kanalen en ben de trend voor.

 

Bronnen (APA)

vandeinhoud. (2016). http://vandeinhoud.nl. Opgeroepen op 2016, van http://vandeinhoud.nl/voordelen-van-content-marketing

marketingfacts. (2016). https://www.marketingfacts. Opgeroepen op 2016, van https://www.marketingfacts.nl/topic/contentmarketing

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s